سازه نگهبان درکرج

سازه نگهبان درکرج

باسلام خدمت شما دوستان عزیز و گرامی گروه نوآوران سازه اجرا کننده سازه نگهبان درکرج 
اجرا بصورت اصولی و مهندسی.قیمت مناسب و اجرا سریع جهت مشاوره و استعلام تماس بگیرید 09124449913

مراحل اجرای سازه نگهبان خرپایی و نکات خیلی مهم در اجرا

مرحله اول جانمایی ستونهای اصلی بنا،بعداز آن جانمایی ستونهای سازه نگهبان میباشداین کار توسط نقشه بردارانجام میگردد.

مرحله دوم :اجرای چاه برای ستون گذاری،در این مرحله باید چاه ها حفاری شوند.این مرحله توسط چاه کن انجام میگرددمعمولا قطر چاه ها 80 سانتی متر به بالا کنده میشود.

مرحله سوم:جوشکاری ستونها هستش که باید طبق طراحی که شده انجام گردد.سایزتیراهن،مشخصات اتصلات همگی در نقشه ها قیدگردیده وباید طبق طراحی جوشکاری شود،بعد از اتمام جوشکاری ستونها و اتصالات،ستونهارو را داخل چاه ها گذاشته،بتن ریزی شود

بعداز بتن ریزی نوبت به گودبرداری میرسه،البته گودبرداری فقط قسمت وسط و شانه های ملک های مجاور را نگه میداریم

ویدیویی از گودبرداری 

توجه داشته باشید دوستان شونه خاکی های بغل هارو در مرحله گودبرداری برداشت نکنیدواز هر طرف از سمت های مجاور حدودیک ونیم الی دو متر جابذارید،بعد از گودبرداری دقیق ارتفاع دقیق را برسی نمایید،بعد ازاتمام گودبرداری وسط نوبت به بستن شناژ برای پاییه های ستونهای مورب میباشد.

این نوع شناژ میتواند از نوع نواری باشد یا اینکه بصورت سبد بافته شود ،فاصله این شناژ با ستونهای اصلی باید طبق محاسبات انجام گرددد ((با توجه به ارتفاع محاسبه میگردد))

خب بعد از بتن ریزی شناژ بافته شده باید بیل مکانیکی جلوی ستونها رو خالی نمایید تا ستونهای مورب گذاشته شود .توجه نمایید که باید بعد از برداشت هرکدام از ستونها فورا عضو مایل آن جلوی ستون گذاشته شود و جوشکاری شود .

سازه نگهبان درکرج
سازه نگهبان درکرج

در این تصویری که گذاشته شده کاملا معلوم و قابل درک میباشد که در این مرحله چگونه  پیشروی کردیم،خب تا اینجا بهتون بگم که خداروشکر ما 80درصد از کار را انجام داده ایم  الباقی کار هم همینطور پیش میریم.

بعد از جایگذاری کل ستونهای عضو مایل نوبت به اجرای خرپایی داخلی آنها میریسدکه بصورت اصولی که در نقشه قید شده است باید انجام گردد بعد تز تکمیلی کامل اجزای داخلی خرپا نوبت به ادامه خاک برداری  شونه های که در مرحله قبل نگهداشتیم میرسه.

دوستان عزیز توجه داشته باشید که خاک برداری شانه های جانبی یکی از حساس ترین مراحل میباشد  این کار باید در دو الی سه مرحله انجام گرددکه با توجه به ارتفاع  تعداد مراحل مشخص میگردد  به طور مثال ما در ارتفاع 6 متر مراحل برداشت شانه ها رو به دو مرحله اختصاص داده ایم .

بعدازبرداشت هر مرحله عضو های مهاربند و مش ها بسته و جوش زده میشود به ستونها که بعد از این مراحل شات کریت زده میشود 

خب ما مرحله اول شانه هارم برداشتیم بایستی اجازه بدیم شاتکریت مرحله اول خشک شود تا مرحله دوم از برداشت شانه خاکی را آغار نماییم 

 

و درادامه مرحله دوم الباقی شانه خاکی را برمیدارینم و بادبندها و مش هارو به ستونها جوش میدهیم و عملیات شاتکریت را ادامه میدهیم  و ما کارمون در سازه نگهبان به اتمام رسید

سوال هایی که ممکن است براتون پیش بیاد

ضخامت بتن شاتکریت باید چقد باشد؟

ضخامت شاتکریت باید ده الی پانزده سانتی متر باشد

فاصله ستونها در سازه نگهبان خرپایی چقدر است؟

فاصله ستونها در سازه نگهبان خرپایی با توجه به ارتفاع گود و نوع خاک و میزان ریزش گود بستگی دارد و معمولا این فاصله از 2متر الی 4متر میباشد

شات خشک استفاده کنیم یا شات تر؟

باتوجه به انتخاب  این نوع بتن توسط مهندس ناظر پروژه،درصورتی که دنبال پیشرفت و ضخامت بالاتری هستین شاتکریت خشک.

هزینه اجرای سازه نگهبان درسال 1402

با توجه به پیچپیدگی نوع اجرا-حجم پروژه قیمت اجرا مشحص میگردد.لطفا جهت استعلام از قیمت اجرا با ما تماس بگیرد.

بدون دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *