نوآوران سازه پیمانکاراسکلت فلزی درتهران

هدف ما کیفیت بالا،سرعت بالا،قیمت مناسب  است آماده همکاری با کارفرمایان محترم،ارگان ها میباشدجهت استعلام از قیمت و اجرا تماس بگیرید

گروه صنعتی نوآوران سازه پیمانکار اسکلت فلزی در تهران

-اولین سوالی که معمولا در ذهن همه قرار میگیره که اسکلت فلزی بهتره یا اسکلت بتنی ؟

-مزایاومعایب اسکلت فلزی چیست؟

-مزایاومعایب اسکلت بتنی چیست؟

در این مقاله میخام بصورت کلی از اسکلت فلزی براتون توصیح بدم

پیمانکار اسکلت فلزی در تهران

انتخاب بین اسکلت فلزی و اسکلت بتنی به عوامل مختلفی مربوط است که شامل نیازها، شرایط محیطی، مقیاس پروژه، بودجه، و استفاده‌های مختلف می‌شود. در زیر مزایا و معایب هر یک را بررسی خواهیم کرد.

-اسکلت فلزی:

مزایااسکلت فلزی:
1.وزن سبک:اسکلت‌های فلزی معمولاً سبک‌تر از بتن هستند که می‌تواند در کاهش بار سازه و نیز نیاز به سازه‌های پشتیبانی کمک کند.
2.زمان ساخت کوتاه:ساخت و نصب اسکلت‌های فلزی معمولاً سریع‌تر از اسکلت‌های بتنی است.
3.تغییرات و تعمیرات ساده‌تر: اصلاحات و تغییرات در اسکلت فلزی به‌طور کلی ساده‌تر از اسکلت بتنی هستند.
4. قابلیت بازیافت:فلزها قابلیت بازیافت دارند و می‌توانند در پروژه‌های دیگر مورد استفاده قرار گیرند.

معایب اسکلت فلزی:
1.قابلیت اشتعال:فلزها اشتعال‌پذیر هستند و در مواجهه با حریق، ساختمان‌های فلزی ممکن است به سرعت آسیب ببینند.همانند ساختمان پلاسکو
2.هزینه بالا:معمولاً هزینه‌های ساخت و نصب اسکلت‌های فلزی بیشتر از اسکلت‌های بتنی است.

اسکلت بتنی:

مزایا:
1.مقاومت بالا در برابر حریق:بتن مقاومت بالایی در برابر حریق دارد و در مواجهه با آن نیاز به پوشش‌های ضد حریق کمتری دارد.
2.قدرت تحمل بار:اسکلت بتنی معمولاً برای بارهای فشاری و کششی موثرتر است.
3.هزینه پایین‌تر در برخی موارد:در برخی موارد، مانند ساختمان‌های با ارتفاع بالا، اسکلت بتنی ممکن است هزینه کمتری داشته باشد.

معایب:
1.وزن بالا:اسکلت‌های بتنی معمولاً سنگین‌تر از اسکلت‌های فلزی هستند که ممکن است در نیاز به پشتیبانی بیشتر و افزایش بارهای سازه اثر بگذارد.
2.زمان ساخت بیشتر:ساخت و نصب اسکلت‌های بتنی معمولاً زمان بیشتری نسبت به اسکلت‌های فلزی می‌برد.
3.تعمیرات پیچیده‌تر:تعمیرات و تغییرات در اسکلت بتنی معمولاً پیچیده‌تر از اسکلت‌های فلزی هستند.

به طور کلی، انتخاب بین این دو نوع اسکلت به عوامل مختلفی بستگی دارد و باید با توجه به شرایط خاص هر پروژه انجام شود.

وبخایم نظر کلی بابت این سوال ارایه بدیم اسکلت فلزی در صورتی که بصورت اصولی و طبق طراحی سازه محاسباتی ساخت و نصب گردد مقاومت بهتری نسبت به اسکلت بتن دارد.لذا اسکلت فلزی به علت انعطاف پذیری درحین زلزله مقاومت بهتری دارد.

البته ناگفته نماند،بایداقداماتی ازقبیل پوشش های ضدحریق،ضدزنگ های صنعتی وتست های جوش گرفته واقدامات قید شده انجام گردد.

پیمانکار اسکلت فلزی در تهران

پیمانکار اسکلت فلزی در تهران

اجزای مهم در اسکلت فلزی 

ستونها:

در اسکلت فلزی، ستون‌ها برای انتقال بارها به سازه کاربرد دارند و می‌توانند به انواع مختلفی تقسیم شوند. در زیر تعدادی از انواع ستون‌های استفاده شده در اسکلت‌های فلزی آورده شده است:

1.ستون‌های باکس ورق:
– این نوع ستون‌ها دارای قطاع‌های مستطیلی ومربعی با شکل مستطیلی  ومربعی در مقطع عرضی هستند.

این نوع ستونها برای اسکلت های کاملا اصولی و مهندسی و ساختمان های عظیم بکار میرود.

2.ستون‌های Hیا هاش:
– ستون‌هایی با ورق های ضخامت بالامونتاژشده که شکلی متقارن دارند.
– این نوع ستون‌ها به عنوان یک گزینه مناسب نیز برای ساختمان‌ها مطرح هستند.این نوع ستونها معمولا در ساختمان هایی که تا 6طبقه ارتفاع دارن مناسب و طراحی محاسباتی میگردد

3.ستون‌های IPE یا تیراهن:
– ستون‌هایی تشکیل شده ازدو یاسه عدد تیراهن بهم دوخته شده.این نوع ستونها میتوانند بهم چسبیده یا بصورت پاباز اجرا کرد. 

درحالت چسبیده بصورت مقطعی جوش زده میشوند،بطورمثال طول جوش اگه 10سانتی مترباشد به همان مقدار جا میگذاریم و دوباره جوش میدهیم

4.ستون‌های ترکیبی:

– ستون‌هایی که مقطع عرضی آنها از ترکیب چند شکل هندسی مختلف می‌باشد، مثلاً مربع و مستطیل.
– این نوع ستون‌ها ممکن است برای ارائه زیبایی به طراحی ساختمان یا برای انتقال بارهای خاص مورد استفاده قرار گیرند.معمولاً در ساختمان‌هایی با طراحی خاص و جذاب مورد استفاده قرار می‌گیرند.

 

5.ستون‌های نازک،دایره،پروفیل:
– ستون‌هایی با مقطع عرضی باریک که برای فضایی با محدودیت از نظر فضایی مورد استفاده قرار می‌گیرند، مانند فضاهای باز و یا ساختمان‌های با طراحی خاص.البته این نوع ستونها از نظر مهندسی قابل تایید نیستن.

همچنین، ستون‌های فلزی می‌توانند به صورت جداگانه و یا به صورت ترکیبی با دیگر عناصر سازه مانند تیرها و سیستم‌های دیوار برشی استفاده شوند تا به انتقال بارها و استحکام سازه کمک کنند.

تیرها در اسکلت فلزی:

در اسکلت فلزی ساختمان‌ها، انواع مختلفی از تیرها استفاده می‌شود، هرکدام با ویژگی‌ها و کاربردهای خاص خود. در زیر، تعدادی از انواع معمول تیرها در اسکلت فلزی ذکر شده است:

تیرورق:معمولا اکثرا در طراحی ها این نوع تیر پرکاربردترین تیر اجرایی در اسکلت فلزی میباشد،با توجه به نقشه سازه ضحامت ورق جان . بال ها انهارا سفارش داده ئ با جوش بهم دیگه متصل و فول جوش مینمایم این نوع تیر ها بعنوان تیرهای اصلی درسازه استفاده میشود

تیرIPE:این نوع تیرها در سازه های معمولی بعنوان تیر فرعی استفاده میشود یا تیر اصلی استفاده میشود.البته در خیلی از طراحی ها این نوع تیر ها را با ورق در قسمت های بال و جان تقویت میکنند

 

مهاربندها،بادبندها

سیستم مهاربندی سازه فولادی بخش کوچکی از ساختمان سازه فولادی و یک بخش ضروری است. در سازه فولادی پورتال، مهاربندی سازه فولادی عملکردهای حیاتی دارد.

وظیفه بادبندها چیست؟

بادبند یا رابطه بادبند یک قسمت از اسکلت فلزی است که وظیفه اتصال و نگهداری قطعات مختلف اسکلت فلزی بدن انسان را بر عهده دارد. این بادبندها از جنس موادی مانند پلیمرهای پزشکی یا فلزات سبک ساخته می‌شوند و به وسیله پیچ‌ها یا قفل‌ها به قطعات اسکلت متصل می‌شوند.

وظایف بادبند در اسکلت فلزی شامل موارد زیر می‌شود:

1-نگهداری و حفاظت از قطعات: بادبندها به وسیله اتصال به قطعات اسکلت فلزی، آن‌ها را در موقعیت درست نگه می‌دارند و از حرکت نامطلوب یا جابجایی غیرمنطقی جلوگیری می‌کنند.

2-فراهم کردن پشتیبانی و سازگاری: بادبندها به وسیله فراهم کردن نقاط اتصال مناسب، از بدن فرد حمایت کرده و به ایجاد سازگاری و تناسب مناسب بین اسکلت فلزی و بدن کمک می‌کنند.

3-تنظیم و تعدیل: برخی از بادبندها قابلیت تنظیم و تعدیل دارند تا به صورت دقیقتر به نیازهای خاص هر فرد بپردازند و احساس راحتی و پشتیبانی مناسب را فراهم کنند.

4-جلوگیری از آسیب: با بهبود توزیع فشار و وزن بر روی اسکلت فلزی، بادبندها می‌توانند در جلوگیری از آسیب و ایجاد حمایت مناسب برای بدن فرد نقش مهمی ایفا کنند.

بادبندها به عنوان یک قسمت حیاتی از اسکلت فلزی، با توجه به نیازهای خاص هر فرد و نوع فعالیتی که انجام می‌دهند، باید به طور دقیق تنظیم و استفاده شوند تا از بهترین عملکرد و راحتی برخوردار شوند.

انواع بادبند((مهاربند)) در اسکلت فلزی

بادبند ایکس:پرطرفدارترین بادبند درسازه های فولادی میباشدواین نوع بادبند در محل هایی که بازشو وجود نداشته باشد بیشتر مورد استفاده قرار میگیرد.این نوع مهاربند مقاومت خوبی دربرابر فشار های وارده به اسکلت تحمل میکند

بادبند هفتی 7یاهشتی8:این نوع بادبند در محل هایی که قصد ایجاد بازشو داریم مورد استفاده قرار میگیرد،معمولا تیرهایی که در این دهنه قرار میگیرد قوی تر از تیرهای  دهانه های دیگر میباشد

بادبندK:این نوع بادبند درصورتی اجرا میگرددکه هدف ایجادفضای مناسبی  درنمای بیرونی سازه،در این نوع بادبند نیروی وارده به ستون انتقال داده میشود

4 دیدگاه ها

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *